Bieganie

Jak przygotować się do maratonu?

Posted by admin

Każdy kto myśli o bieganiu w maratonach musi wiedzieć, że droga do tego jest długa i wyboista. Trzeba mieć świadomość tego, że nie każdy jest do tego stworzony. Pierwszym krokiem powinna więc być wizyta u lekarza, który oceni, czy nasze zdrowie pozwala nam na tak wyczerpujący i długotrwały wysiłek.

Należy wykluczyć choroby, które mogłyby nam zaszkodzić. Dobrym ruchem jest również wizyta u trenera personalnego, który pomoże nam stworzyć trening odpowiedni dla nas. Można również spróbować zapisać się do grup na przykład na Facebooku, gdzie inni ludzie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z przygotowywaniem się do udziału w maratonach. Kiedy mamy już w tej kwestii zielone światło, możemy zaczynać pracę nad naszą kondycją. Nikt nie jest od razu gotowy na to, aby przebiec tak długi dystans.

Ważne jest, aby ćwiczyć regularnie i w miarę swoich możliwości zwiększać długość aktywności fizycznej. Można zacząć od zwykłych spacerów. Po pewnym czasie zaczynamy krótkie biegi, po czym każdego dnia zwiększamy ich dystans. Ale nie tylko bieg jest ważny. Każdy kto myśli o maratonach powinien codziennie się rozciągać. Należy bowiem wzmacniać nasze stawy i mięśnie, aby w przyszłości uniknąć kontuzji, która mogłaby przekreślić nasze plany. Nie można również zapomnieć o zdrowym odżywianiu. Pełnowartościowe posiłki pozwalają na regenerację po treningu.

Sportowcy przygotowujący się do biegu w maratonie powinni rozważyć spożywanie koktajli białkowych, które dadzą im siłę do ćwiczeń, oraz zapewnią sytość na dłużej. Dobierając produkty do przygotowywania posiłków należy zwracać szczególną uwagę na to, czy są one świeże i z pewnego źródła. Oczywiście ważne jest również to, aby dania przez nas tworzone były pełne witamin i o odpowiedniej wartości kalorycznej oraz odżywczej. Warto w tej kwestii skonsultować się z dietetykiem, który specjalizuje się w pomocy sportowcom. Taka osoba dobierze dla nas odpowiednią dietę, przedstawi przykładowe posiłki, które pozwolą nam na szybką regenerację.

Co więcej taka osoba z pewnością profesjonalnie zajmie się tą kwestią, być może zaleci witaminy, bądź odżywki, które wspomogą nasz organizm. Nie zapomnijmy o przygotowaniu sobie odpowiedniego stroju oraz butów do ćwiczeń. Ważnym jest, aby ubranie było przewiewne, wygodne oraz w odpowiednim rozmiarze, co zapewni nam komfort podczas treningu. Teraz już zostało chyba tylko najważniejsze.

Swoje nastawienie. Należy pamiętać, że treningi, to nie jedynie wysiłek fizyczny, ale i również psychiczny. Warto postawić sobie cel i nie zniechęcać się, jeżeli coś nie idzie tak jak to sobie założyliśmy. Trzeba czasu i cierpliwości, żeby stać się maratończykiem. Nikt nie staje się nim ot tak sobie, w kilka chwil.

Często bywa tak, że gdy nasze plany się nie powodzą, a jesteśmy dodatkowo zmęczeni, chcemy zrezygnować. To najprostsza z dróg jaką możemy pójść, ale nie warto tego robić. Może wystarczy przerwa, chwila relaksu, która zregeneruje nasze ciało i umysł? Warto dać sobie czas i nie przerywać treningów, gdyż kluczowa tutaj jest regularność.

Related Post